2010. október 28., csütörtök

A fáradhatatlan futár-Szemerédi Mátéval beszélgettünk

"A legfontosabb azonban az, hogy élvezzük a játékot, kreatívan játsszunk és akkor nem lesz semmi baj"

Megkezdődött az idény, és az első mérkőzésen a Messi AS 3-2-es vereséget szenvedett. Ez azonban a múlt, hétfőn pedig már itt a következő mérkőzés. A szokásos mérkőzés előtti sajtótájékoztatóra ezúttal Szemerédi Mátét, a Messi As örökmozgó balszélsőjét nevezték, Ő válaszolt a bajnoksággal, a csapattal és a jövővel kapcsolatos kérdéseinkre.

Kb:-Máté, hogy került Ön a csapatba? Ismerte már a torna előtt is csapattársait?
SzM:-A teljes csapatot nem ismertem. Néhány játékossal pl. Sanyival, Kóczival, Bélával és Ádámmal játszottam együtt a szt. erzsébetben(szentesi ált. isk. - a szerk.) tavaly januártól kezdve heti, kétheti rendszerességgel. Másokkal viszont a csapatban sikerült megismerkednem, pl. Ferivel akivel az első mérkőzésünk elején még nem mindig értettük meg egymást a védelemben, a meccs végére azonban teljessé vált az összhang. Amúgy azok a játékosok hívtak erre a tornára, akikkel korábban együtt játszottam a szt. erzsébetben.
Kb:-És Ön igent mondott a felkérésükre. A szezonrajt előtt azonban egyre jöttek a gondok: előbb Sanyi sérült meg úgy, hogy a szezon nagy részét ki kell hagynia, Ildikóra szintén hosszabb kihagyás vár, Kóczyt is a maródiak listájára tették a fizioterapeuták, és még sorolhatnánk...mi fogalmazódott meg ekkor Önben? Hogy látja, lehet így is sikeres csapata?
SzM:-Kezdetben csalódott voltam, hogy sokan hiányoznak. Szerintem a bő játékoskeret egy csapatnál fontos, hiszen versenyhelyzetet teremt elő a csapatbakerülésért, ami mindenkiből kihozza a maximumot. Nos ez a helyzet az első mérkőzésen nem volt meg. Ennek tudatában léptem pályára, és tisztában voltam vele, hogy a meccset végig kell játszanom. Ugyanakkor azt is láttam, hogy így tartalékosan is milyen ütőképes csapatot alkotunk, és bizakodással töltött el. Elképzeltem, hogy milyen erősek leszünk kulcsemberekkel kiegészülve. Alig várom már a visszatérésüket.
Kb:-És hétfőn már a csapatban lehet Miki, Norbi, és Kóczy is felépült, a soros ellenfél pedig a Szent Imre Kollégium. Mit vár a mérkőzéstől?
SzM:-Kizárólag győzelmet, a három pont megszerzése a legfontosabb. Az is fontos, hogy jól játszunk, de a csapatépítésnek még nagyon korai szakaszában járunk, tehát csodát ne várjon tőlünk senki. Sajnos, a pályán kell összeszoknunk, nem edzéséken. De képesek vagyunk rá, bízom benne!
Kb:-Remek, profi hozzáállás. Így, hogy Sanyi nem játszhat az idény ezen szakaszában, úgy tekintenek rá, mint edzőjükre? Milyen a kapcsolata Vele?
SzM:-Remekül megértem Vele magamat a pályán, sajnálom, hogy nem játszhatok Vele egy ideig együtt. Viszont edzőként maximális segítségére van a csapatnak, minden játékost jól ismer, ami hatalmas hasznunkra lehet. Tanácsait nagy becsben tartom, és követem a taktikáját, ami remélhetőleg győzelemhez vezet.
Kb:-Az idényre előretekintve hogy érzi, milyen célokat fogalmazhat meg csapata szereplésével kapcsolatban?
SzM:-Egyértelmű célokat még nem tudok mondani, hiszen egyetlen mérkőzésből nem ismertem meg a teljes bajnokság színvonát. Úgy gondolom, ha mindenki kihozza magából a maximumot, akkor az élmezőnyben lehetünk. A legfontosabb azonban az, hogy élvezzük a játékot, kreatívan játsszunk és akkor nem lesz semmi baj.
Kb:- Reméljük így lesz. Egy utolsó kérdés: mit üzenne a szurkolóiknak?
SzM:-Azt, hogy minél többen látogassanak el meccseinkre, még ha idegenben játszunk is. Vegyenek mezeket és különböző ajándéktárgyakat. Főleg a SZEMEREDI feliratú 17-es mezből vegyenek sokat, nagyon sokat. Kellene a Pepsi-szerződésemhez. Ha összejön, akkor meg csak Pepsit igyanak, Cocát ne. Ja és rakjanak bele a FIFA-ba a Barcelona balszélsőjeként és minden stat-om legyen 95 felett. Jó, a fejelés lehet 90. Egyelőre ennyi...
Kb:-Sok sikert hozzá! Go Messi As!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése